maandag 2 februari 2015

Week Número 1

Hola Amigos!

De eerste week is voorbij en ik heb het echt heel erg naar mijn zin! Ik bedoel de zon schijnt elke dag, het is hier gezellig, de mensen zijn vriendelijk. Wat wil je nou nog meer? Oja een leuke stage. Nou ook dat heb ik mee zitten. Ik heb een hele leuke stage! Ik heb het ook daar erg naar mijn zin. Fijne collega's altijd vrolijk.

Het was we een zware week. Niet omdat ik elke dag om kwart over 8 op moet staan, maar om het feit dat je veel doet op je stage. Elke dag weet ik niet wat mij te wachten staat voor opdrachten. Elke dag weer wat nieuws. Maar ook omdat het heel hectisch geweest is deze week op het kantoor. Volgens de medewerkers hier is dit niet een normale week. Na het weekend zou alles weer normaal zijn.

Mijn bureau voor 4 maanden
We gaan beginnen bij de eerste dag.

Maandag 26-01-2015 was mijn eerste dag at the office. Ik werd tussen half en kwart voor 10 opgehaald door Marijke de Nier (Marijke is mijn stagebegeleider). Ik reed met haar mee in haar auto naar het kantoor. Hier heb ik Maria 1, Maria 2 en Graciela ontmoet. Zij zijn de vaste medewerkers van Residencia Estates. Wat precies hun functie is ben ik nog niet
helemaal achter. Maria 1. zit voor in het kantoor bij de ingang en houd zich volgens mij vooral bezig met de financiën van Residencia Estates ze is een soort secretaresse. Maria 2. zit elke dag naast mij vooral in de mappen te frunniken en te typen op haar laptop. Maar wat zij allemaal doet? Ik heb geen idee. Graciela is, volgens mij, vooral bezig met het rondleiden van klanten in de woningen die zij te koop of te huur aanbieden en het regelen voor open huis. Ze kijkt vaak op google maps om te kijken waar ze dan die dag moet zijn.

De auto, Mijn auto!
Maar goed. De eerste dag moest ik meteen een testritje maken in de auto die ik van hen mag gebruiken. Wat een top wagentje. Het is een oude Honda, maar echt wauw. HEER-LIJK! In deze auto rijd ik elke dag naar mijn stage toe en terug. Ook breng ik Charlotte elke dag naar haar stage toe. Het plan was dat zij met de bus zou gaan, maar dat zou op een gegeven moment wel erg duur worden. Vandaar dat ik haar elke dag gezellig afzet bij haar stage. Ik kom er toevallig toch langs als ik naar mijn stage moet. Maar ik kreeg een testrit van Maria 1. We hebben een beetje in de omgeving laten rijden, bergje op bergje af. Maria 1. heeft mij laten zien wat voor woningen waar staan en waar we deze week heen zouden gaan voor mijn opdrachten. Toen we terug kwamen kreeg ik mijn eigen bureau aangewezen en heb ik de
filmpjes moeten kijken die eerder gemaakt zijn voor Residencia Estates. Daarna heb ik met Maria één van de woningen bekeken waar ik deze week in zou gaan filmen. Daar heb ik foto's gemaakt voor Marijke om te kijken of ik een beetje kon fotograferen. Was een moeilijke taak... Ik vind dat ik best wel kan fotograferen, maar ik had nog nooit interieur foto's gemaakt dus ik had ook geen idee hoe ik dan het beste shot kon maken. Gelukkig wist Marijke wel hoe ik dat moet doen dus heeft ze mij dat achteraf uitgelegd na het zien van de mislukte foto's van mij. En die waren ook echt mislukt! Het zag er niet uit...

Om 6 uur was ik klaar en had ik in mijn eentje naar huis gereden. Vond ik best spannend als ik heel eerlijk ben. Voor het eerst dat ik in een onbekende auto over onbekende wegen in een onbekend gebied rij. En ook nog eens in mijn eentje en zonder muziek... Hopelijk begrijp je dan ook dat ik verdwaald was op mijn weg naar huis. Ik heb over het kwartiertje, wat je normaal doet, zeker een half uur langer gedaan om thuis te komen. Gelukkig is dus alles goed gekomen en heb ik de Spaanse snelweg overleefd.

Dinsdag 27-01-2015 de tweede dag. Het begon met het afzetten van Charlotte bij haar stage... Gelukkig loopt zij daar stage want ik heb nog steeds geen idee waar het bedrijf is gevestigd. Maar goed toen ik haar had afgezet, ben ik naar mijn stage gereden met Google Maps. Want ook de weg die ik moet nemen naar mijn stage ken ik nog niet uit mijn hoofd. Route.

Ik zou die dag gaan filmen. Marijke had speciaal gevraagd aan dé fotograaf of we een camera mochten lenen. De fotograaf was er maar hij vertelde dat de camera die hij meegenomen had en waar ik gebruik van mocht maken, niet meer werkte. De accu moest vervangen worden en er moest een kabeltje gekocht worden om de bestanden over te zetten naar de computer. Ik ben, samen met Maria 1. vanaf 11:30 tot en met 15:45 door heel Zuid-Spanje gereden in de hoop dat ergens de producten gekocht konden worden die we nodig hadden... We hadden een winkel gevonden die de producten had maar niet op voorraad en het pas kon afleveren na 4 á 6 weken... Daar schoten we dus niet veel mee op... We zijn dus terug gegaan naar het kantoor en had ik de opdracht gekregen om de blogs die op de site staan te vertalen van het Engels naar het Nederlands. Ik ben hiermee bezig geweest tot het 6 uur was.
Bovenste balkon van het Panthouse!

Woensdag 28-01-2015 had ik voor het eerst gefilmd in een Penthouse! Ik werd eerst rondgeleid door Maria 1. door het, nog best grote appartement en daarna ben snel aan de slag gegaan met filmen. Zoals ik al eerder gezegd heb is het interieur moeilijk te fotograferen, dit geld ook voor het filmen.
En omdat ik het altijd zo perfect mogelijk wil gaan doen, maak ik het voor mijzelf nog moeilijker dan dat het al is. Toch is het gelukt om iets te filmen waarvan ik best tevreden kan gaan worden. Na het filmen was ik van plan om te gaan monteren. Ik ben hier ook mee begonnen, maar tussendoor kwam Maria 1. naar me toe met de vraag of ik mee wilde gaan naar één van de bergen van Marbella. Daar zou een mega appartement zijn die zij te huur stellen, maar daar wilde ze wat meer foto's van hebben. Ik ben met haar naar de top gereden. (voor het eerst dat ik een berg op rij) We kwamen daar aan bij het complex maar konden niet het appartement vinden die wij nodig hadden. Wel hadden we fantastisch uitzicht over een stuk kust van Zuid-Spanje. Helaas had ik mijn mobiel niet meegenomen - omdat hij leeg was - dus heb ik ook geen foto's kunnen maken. Hopelijk de volgende keer wel! Na een rondtochtje door het gebied op de berg, zijn we na een half uur terug gegaan naar het kantoor. Toen we terug kwamen moest ik nog een 1,5 uur wat voor mijzelf gaan doen tot het 6 uur was en ik naar huis kon.

Donderdag 29-01-2015 ben ik meegegaan met Graciela voor een bezichtiging. Een aantal Belgische mensen hadden met hun makelaar een leuk huis gezien die Residencia Estates te koop aan bied. En vroegen voor een bezichtiging. We zijn in totaal naar 3 verschillende appartement geweest. Ik kijk thuis in Nederland vaak naar die makelaar programma's en om nou er echt bij te zijn vond ik wel grappig. Na ongeveer een uurtje waren de klanten uitgekeken, hebben we appartementen afgesloten en zijn terug gegaan naar het kantoor. Om 12:30 waren we terug in het kantoor en ben ik weer naar het penthouse gegaan om te filmen en heb ik tot 6 uur gemonteerd aan het filmpje. Die avond zaten Charlotte en ik helemaal klaar voor Wie is de Mol... Maar zoals je in het nieuws hebt gezien, waren er problemen bij de NOS en het media park... Dus geen Wie is de Mol. Ook probeerde ik met mijn ouders even te skypen, maar ook dat ging niet door doordat er problemen waren met de verbinding... Was een leuke afsluiting van de dag...

Het uitzicht vanaf het balkon

Vrijdag 30-01-2015 ben ik met Maria 1. en Maria 2. naar een aantal huizen gegaan om te kijken of
alles gereed was voor de nieuwe bewoners. Dit waren 2 mooie appartementen. De eerste was op de begane grond  met helaas geen uitzicht, maar die 2de... wauw! Was het mooiste uitzicht dat ik gezien heb deze week vanaf een huis tenminste. Zoals je hiernaast ziet, je kijkt recht op de kust van Spanje! GE-WEL-DIG! Ik kon wel een hele dag op dat balkon blijven staan. Helaas kon dat want we hadden om 1 uur een afspraak bij een villa om foto's te maken.

Om 1 uur zijn we dus naar de villa gegaan en hebben daar een rondleiding gekregen van de eigenaar. Het was een mega bungalow - villa. Maria 1. en ik hadden nooit verwacht dat het zo gigantisch kon zijn. Ook had het een mega tuin met een mega zwembad (dat leeg was jammergenoeg) en een vijver zo groot als een meer. we keken onze ogen uit. We hebben uiteindelijk geen foto's gemaakt, door een misverstand tussen de eigenaar en Maria 1.
    Toen we uitgekeken waren zijn we richting kantoor gegaan. Ik ben daar meteen verder gegaan om mijn filmpje af te krijgen. Het was een saaie middag... Er gebeurde helemaal niks, alleen dat in de middag rond 3 uur een BNN'er het kantoor ingelopen kwam met Marijke. Vooreerst heb ik een beetje gemonteerd en aan mijn blog geschreven... Nothing much. Die avond hebben we Wie is de Mol gekeken die normaal gesproken donderdag uitgezonden zou worden. EN EN EN! We hebben Pannenkoeken gemaakt! HHHMMM Pannenkoeken!

Zaterdag 31-01-2015 hebben we een wasje gedraaid en zijn we naar La Cañada geweest. Dit is een super groot winkelcentrum waar ik snel verdwaald zou kunnen raken. We hebben hier wat kleertjes gekocht (1 T-shirt voor maar €3,-), lekker geluncht en boodschappen gedaan voor het weekend. Rond 5 uur zijn we weer naar huis gegaan en heeft Charlotte lekkere Nasi gekookt.

Een klein kiekje van een deel van het dorp
Zondag 01-02-2015 Was een heel avontuur... We hadden eerst nog een 2de wasje gedraaid en zijn
daarna naar Benahavís geweest. Dit is een klein gezellig  dorpje dat tussen de bergen ligt met allemaal witte huizen. Om er te komen moet je door een schitterende berg pas. Je kijkt je ogen uit als je daar rijd. Overal waren mooie rotswanden hoge toppen. Het was was gewoon heel mooi.

We hebben in Benahavís lekker rond gelopen en gegeten op een gezellig pleintje. Het was een lekker dagje, zonnetje scheen volop, klein briesje om af te koelen. Het was gewoon een lekker dagje. Maar alles veranderde toen we terug naar de auto gingen. We stapte de auto in, ik draaide de sleutel om en er gebeurde niks... Stilte... Ik haalde de sleutel er uit en probeerde het opnieuw. Weer niks. Niks deed het meer. We hadden alles geprobeerd, maar niks werkte zoals het hoorde. We vroegen een man die naast ons geparkeerd was, maar zijn Engels was onwijs slecht... Kwamen we niet ver mee. Toen kwam Charlotte met het geniale idee om een collega van mij te bellen.
Dus ik Maria 1. bellen om te vragen wat ik moest doen. Zij heeft me een nummer gegeven van de garage van de auto. Gelukkig was de garage open op zondag en kwam hij 30 min later, anders hadden wij echt een groot probleem. Hij had de accu opgeladen (want de monteur dacht dat de accu leeg was) en de auto deed weer alles zoals het hoorde. Bleek dus dat ik vergeten was om de lichten uit te zetten toen ik geparkeerd had... Maar gelukkig is alles goed gekomen en konden we weer veilig terug naar huis toe rijden. Door dit avontuur hebben we pas rond 8 uur gegeten. Gelukkig was het eten op het terrasje veel en hadden we geen trek gekregen toen we moeten wachten.

Palmbomen in de tuin
Het is mij zo te zien niet echt gelukt om een kort bericht te schrijven... krijg je er van hè als je zoveel dingen meemaakt en dit aan de buitenwereld wilt mededelen. Maar het is gelukkig iets interessant om te lezen (hoop ik).

Het was een leuke maar hectische week. Ik heb veel dingen meegemaakt leuke maar ook iets minder leuke dingen. Kan niet wachten op wat week 2 ons gaat brengen. Maar ik ben er helemaal klaar voor! Op naar week 2!

Tot volgende week!

Adios Amigos!

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent niet de eerste die de autolampen aan laat staan zodat de accu leeg raakt, je zult ook niet de laatste zijn. Lijkt mij een schrale troost.

      Verwijderen
  2. Heeeeel gezellig hier bij P en S De groeten van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen